Waar Hebben Consumenten Nou Over Geklaagd En Wat Kan De Overheid Hier Aan Doen?

Hieronder een paar punten hoe en op welke manier de overheid de consument zou kunnen helpen bij het kiezen van de beste overlijdensrisicoverzekering. Deze verschilt van de uitvaartpolis volgens veeel verzekeraars.

1. Beperk Beleidsuitsluitingen

Consumenten hebben geklaagd over onverwachte uitsluitingen die van invloed zijn op het vermogen om een ​​claim in te dienen. Verzekeringen hebben bijvoorbeeld meestal een periode van 12 tot 24 maanden voordat een claim kan worden ingediend voor natuurlijk overlijden, of voor een hogere dekking die van kracht wordt.

Wat Moet Er Dan Precies Veranderen

Geld voor een begrafenis is snel nodig na een overlijden en verzekeraars zullen begrijpen dat dit een moeilijke tijd is voor rouwende familieleden.

Het hebben van branchebrede standaardpraktijken die het aantal toegestane uitsluitingen minimaliseren, is een nuttige manier om ervoor te zorgen dat consumentenverwachtingen en -evenredigheid kunnen worden bereikt.

2. Verbeter De Rapportage Over Het Verloop Van Het Beleid

Begrafenisverzekering is nog steeds een relatief nieuw product op de markt, maar de structuur van de productbetalingen die lange tijd zijn gemaakt voor een eenmalig evenement, waarbij de premiekosten sterk kunnen stijgen wanneer het vermogen van de consument om het te betalen drastisch daalt, en dus op het gemiddelde is er een mogelijkheid voor consumenten om uit te gaan voordat ze de dekking gebruiken.

Jaarlijks Verslag

Verzekeraars moeten jaarlijks verslag uitbrengen over het aantal uitvaartpolissen en het aantal vervallen polissen waarbij de begunstigde niet meer in aanmerking komt om een ​​claim in te dienen.

3. Pensioenfondsen En Levensverzekeraars Moeten Consumenten Prominent Adviseren Over Dekking Voor Begrafenissen

Veel consumenten weten niet dat zij mogelijk recht hebben op een levensverzekering in het kader van hun lidmaatschap van een superannuation-fonds. Life cover in super kan familieleden recht geven op een betaling op het moment van overlijden dat kan worden gebruikt om de begrafeniskosten te betalen.

Het Bewust Maken Van De Consument

Consumenten bewust maken hiervan is belangrijk om ervoor te zorgen dat ze niet twee premies onnodig betalen. Een gerelateerd probleem is dat levensverzekeringsclaims tijd kunnen vergen, wanneer geld snel nodig is na een overlijden om te betalen voor een begrafenis. De pensioen- en verzekeringsbedrijven zullen begrijpen dat dit een moeilijke tijd is voor rouwende familieleden en moeten samenwerken om ervoor te zorgen dat voorbetalingen voor begrafenissen kunnen worden gedaan.

Ook Deze Industrieën Hebben Plichten

Deze industrieën hebben ook de plicht om hun leden en verzekeringnemers proactief en effectief te informeren over hun bestaande dekking om te helpen bij het nemen van beslissingen bij het overwegen van aanvullende verzekeringen.

Spread the love
Categories: Verzekeringen